Cerințe pentru integare

Cerințe către Comerciant

  1. Afacere înregistrată

Afacerea Comerciantul trebuie să fie înregistrată sub una dintre formele juridice prevăzute de legislația Republicii Moldova (SRL, SA, ÎI, etc.).

  1. Client maib

Orice Comerciant care dorește integrarea cu maib e-commerce trebuie să fie client maib. Procedura poate fi efectuată în sucursală sau online.

Cerințe către soluția e-commerce (website/app)

  1. Website disponibil prin https (ex. https://example.md)

Pentru a asigura protecția datelor sensibile ale clienților și informațiilor de plată, este esențial să implementați măsuri de securitate adecvate, cum ar fi disponibilitatea website-ului prin protocolul HTTPS (certificat SSL instalat pe server/hosting).

  1. Produse/servicii comercializate

Asigurați-vă că produsele/serviciile comercializate nu fac parte din lista produselor inacceptabile pentru achitare online.

  1. Descriere produse/servicii

Informațiile despre produsele/serviciile comercializate pe website/app trebuie să fie cât mai detaliate și veridice.

  • Pentru produse fizice, este necesară includerea următoarelor informații: descriere, dimensiuni, imagini, conținutul setului, materialul utilizat, prețul și posibilitatea de a selecta opțiuni precum culoarea și dimensiunea, în cazul în care acestea sunt disponibile.

  • Pentru produse digitale (software), este important să specificați cerințele de sistem.

  • Pentru servicii, este necesară furnizarea unei descrieri detaliate, a metodelor și a termenilor de prestare a serviciilor.

  1. Termeni și condiții

Pe website/app trebuie să fie prezentă pagina cu Termeni și Condiții. Pe pagina de achitare a website-ului/app (checkout) trebuie să existe o casetă de bifare pentru acceptarea Termenilor și Condițiilor, pe care Clientul trebuie să o bifeze pentru a avea posibilitatea de a trece la achitarea online.

Pagina cu Termeni și Condiții trebuie să conțină:

  • Dispoziții generale

  • Protecția datelor cu caracter personal

  • Politica de confidențialitate

  • Plasarea comenzii și posibiltățile de achitare

  • Condiții de livrare

  • Politica de retur

  • Date de contact

Model de Termeni și Condiții:

Model de Termeni și Condiți
  1. Notificarea Clientului despre plata efectuată

Pe website/app trebuie să fie prevăzut:

  • Expedierea confirmării plății clientului prin e-mail care să conțină cele mai importante detalii despre plată: numărul comenzii, denumire comerciant, denumire website/app, suma, valuta, data achitării, descrierea comenzii (denumirea și cantitatea produselor).

  • Afișarea informației despre plată pe pagina de revenire a Clientului pe website/app după achitarea comenzii (număr comandă, detaliile comenzii, data achitării).

  1. Date de contact

Afișarea pe website/app a datelor de contact ale companiei (IDNO, denumirea juridică, adresa juridică etc.).

  1. Afișare logo-uri maib și SIP

Este necesar ca pe website/app să fie afișate logo-urile maib și a Sitemelor Internaționale de Plăți. Recomandăm să fie plasate în partea de jos a website-ului/aplicației (footer).

Logo
  1. Afișare logo/banner maib liber (doar pentru partenerii maib liber)

  • Afișați pe website/app logo-ul maib liber alături de logo-urile maib și SIP.

  • Afişaţi banner-ul informativ cu ratele maib liber pe pagina fiecărui produs sau în coșul de produse.

Logo-ul și bannerele pot fi descărcate aici.

Produse inacceptabile pentru achitare online

1. Bilete de loterie, jetoane, plasarea de pariuri, jocuri de noroc, aparate electronice, casino etc.

2. Comercializarea țigărilor, trabucurilor și altor produse din tutun.

3. Comercializarea drogurilor, medicamentelor cu rețetă, preparate farmaceutice ilicite/interzise etc.

4. Servicii matrimoniale şi de escort.

5. Răspîndirea materialului pornografic.

6. Alte activităţi ilicite ce pot aduce prejudiciu imaginii maib şi/sau sistemelor internaționale de plăți.

Last updated